Garanti şartları nelerdir?
Garanti şartları, üretici veya satıcı tarafından sağlanan garanti belgesinin kapsamını ve ayrıntılarını ifade eder. Satıcı veya üretici tarafından belirtilen garanti süresinden ürün hakkında belirli ayrıntılara kadar birçok ayrıntı verilebilir.
Garanti kapsamına ne girer?
GARANTİ KAPSAMI: Yetkili FIAT servisinde yapılan kontroller sonrasında üretim hatasından dolayı arızalı olduğu tespit edilen parçalar; onarım veya değişim. Değişim veya onarım için gereken işçilik. Garanti kapsamında onarımı gerçekleştirmek için gerekli sarf malzemelerinin teminini kapsar.
Bir ürün kaç defa garantiye giderse yenisi verilir?
Garanti süresi, malların teslimi ile başlar. Garanti süresi içerisinde gerekli onarımlar ücretsiz olarak yapılır. Onarım için bırakılan ürünler en geç 30 gün içerisinde onarılmalıdır. Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez veya farklı bir arızayı dört kez yapan bir cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.
Garanti kapsamındaki üründen servis ücreti alınır mı?
Tüketicinin, Kanun’un 11. maddesinde sayılan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde satıcı, işçilik gideri, yedek parça bedeli veya başkaca hiçbir ücret talep etmeksizin malı onarmak veya onarmak zorundadır.
Garantisi olan ürün iade edilir mi?
Tüketici, kusura uygun bir geri ödeme talep edebilir. Tüketici, mümkünse ürünün yeni veya daha kaliteli bir modelle değiştirilmesini talep edebilir. Satıcı ürünü yenisiyle değiştirmeyi kabul ederse, şirket ürünü 30 gün içinde tüketiciye teslim etmelidir.
Serviste 20 iş günü doldu ne yapmalıyım?
Ürününüzün tamir süresi 20 iş gününü aşarsa, tüketici olarak aşağıdaki haklara sahipsiniz: Ürün için iade talebinde bulunabilirsiniz. Ürünün kusursuz bir benzer ürünle değiştirilmesini talep edebilirsiniz. Ürünün tamirinin tamamlanıp size teslim edilmesini talep edebilirsiniz.
Kırılan ürün garantiye girer mi?
Kullanım hatası nedeniyle; Yanan, rengi değişen, kırılan veya taşıma sırasında düşürülerek zarar gören ürünler garanti kapsamı dışındadır. Garanti kapsamında değerlendirilen ve değiştirilen ürünlerde, artık üretilmeyen ürünler eşdeğer bir ürünle değiştirilir.
Garanti tamir süresi kaç gündür?
Binek otomobiller, kamyonetler, motosikletler, ATV’ler, motosikletler, scooter’lar, deniz motosikletleri, yatlar, kar motosikletleri ve çekme karavanlar için azami onarım süresi 45 iş günü, diğer tüm mallar için ise 20 iş günüdür.
Garanti sorumluluğu nedir?
Başka bir deyişle, kefil, temel ilişkideki borç ne olursa olsun, borçlunun ifasından sorumlu olur ve borçlunun yükümlülüğünü yerine getirmemesi halinde alacaklının uğradığı zararı tazmin etmekle yükümlüdür.
Aldığım ürün bozuldu ne yapmalıyım?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Birebir değişim garantisi nedir?
Kullanıcı hatası olmayan ve garanti kapsamında olan ürünlerde, ürünün tamiri mümkün olmayacak şekilde üretilmiş olması ve değiştirilebilen parça içermemesi halinde ürün ücretsiz olarak yenisi ile değiştirilerek tarafınıza gönderilecektir.
Ürün inceleme süresi kaç gündür?
Bu durumda kanunda ayıplı malın ücretsiz tamiri veya yenisiyle değiştirilmesi hakkı için belirlenen “azami tamir/muayene süresi” 30 iş günüdür.
Garanti için fatura şart mı?
Garanti süresi içerisinde garanti hizmetlerinden yararlanabilmeniz için onaylı satış tarihi ve bayi kaşesi bulunan garanti belgesi veya faturanın ibraz edilmesi gerekmektedir.
Arıza tespit ücreti ne kadar?
Araç Arıza Tespit Ücreti Bilgisayar destekli arıza tespiti ücreti genellikle 100 TL ile 500 TL arasındadır.
20 iş günü cumartesi dahil mi?
Hizmetin cumartesi günleri çalışıp çalışmadığına bakılmaksızın cumartesi günleri 20 iş günü olarak sayılır. Hizmet personelinin cumartesi günleri çalışıp çalışmaması hizmetin sorumluluğundadır, tüketicinin değil. Sadece tatiller ve pazarlar 20 iş günü hesaplamasında sayılmaz.
Garanti belgesi neleri kapsar?
Garanti belgesi, üretici veya ithalatçıların, sattıkları ürünleri bedelsiz olarak değiştirmeyi, onarmayı, iade almayı veya iskonto etmeyi ve satıcının ve tüketicinin yükümlülüklerini yerine getirmeyi taahhüt ettiklerini belgeleyen bir belgedir.
Garanti kaç yaş sınırı?
Öğrenci kredi kartları için yaş sınırı nedir? 18 ile 25 yaş arasındaki tüm gençler Bonus Young öğrenci kredi kartına başvurabilir. Öğrencilerin kredi kartı başvurusunda bulunurken herhangi bir belge sunmaları gerekmez.
Garantili ürün tamir edilmezse ne olur?
Ürünün yetkili servis istasyonuna veya yetkili satıcısına garanti süresi içinde tesliminden itibaren on iş günü içinde arızanın giderilememesi halinde sorumluluk imalatçı veya ithalatçıya ait olup, ürünün tamiri tamamlanıncaya kadar tüketiciye benzer işlevlere sahip başka bir ürün verilmesi zorunludur.
Bir ürün garantiye nasıl verilir?
Arızalı ürününüzü fatura veya garanti belgesi ile birlikte iade edin. En yakın yetkili servis merkezini arayarak garanti kapsamında tamir ettirebilir veya değiştirebilirsiniz. Bu bilgiler garanti belgesinde veya kullanım kılavuzunda bulunabilir.