Özlük işlemi nedir?
Personel dosyalarının hazırlanması; İşe başlama, çalışma ve iş gücünden ayrılma sürecinin tamamını kapsar. Sadece kişi işe başladığında işveren personel dosyasını oluşturur. Bu dosya, personel kuruluşta çalıştığı sürece sürekli olarak izlenmelidir.
Özlük yönetimi nedir?
Personelin iş sözleşmelerini kontrol ve organize etmek, resmi kurumlara gerekli bildirimlerin yasal süreler içerisinde yapılmasını sağlamak, personel özlük dosyalarını oluşturmak ve düzenli kontrollerini yapmak, düzenli faaliyet raporları hazırlamak ve yönetime sunmak.
Özlük dosyası nedir kısaca?
İnsan Kaynakları Dosyası; Çalışanın işe alım aşamasından başlayarak kariyeri boyunca elde ettiği her türlü belge, bilgi ve dokümanın usulüne uygun olarak kaydedildiği resmi evrak dosyasıdır.
Özlük kaydı ne demek?
Personel dosyası, bir şirketin her çalışanı için ayrı ayrı gerekli bilgilerin tutulması gereken bir çalışan dosyasıdır. 4857 sayılı Türk İş Kanunu’nun 75. maddesi personel dosyası hakkında şu bilgileri sağlar: “İşveren, çalıştırdığı her çalışan için bir personel dosyası oluşturmakla yükümlüdür.
Özlük ne iş yapar?
“Bordro ve personel uzmanı” ne anlama geliyor? Bordro ve personel uzmanı, yeni işe alınan çalışanların işe alım belgelerini hazırlamak, bordroyu düzenlemek ve çalışan şirketten ayrılıncaya kadar personel haklarıyla ilgili tüm süreçleri izlemekten sorumludur.
Özlük kavramı nedir?
Bir önermede yüklemlenen kavram yüklemin özünde mevcutsa, yani belirtilen özellik o kavrama özgüyse, o zaman o kavram özseldir. Örneğin, “insan okuyucudur” ifadesinde, “insan” yüklemdir; “okuyucu” yüklenen kişidir.
Özlük işleri neleri kapsar?
Çalışan hakları; çalışanlar ile işverenleri arasındaki sözleşmelerde yer alan ücret, çalışma saatleri, tatil, resmi tatiller, emeklilik hakları, sağlık sigortası, iş sağlığı ve güvenliği, fesih hakları ve disiplin yaptırımları gibi konuları kapsamaktadır.
Özlük dosyasını kim hazırlar?
Personel dosyası, bir çalışanın işvereni veya insan kaynakları departmanı tarafından işe alım sürecinden başlayarak ve mesleki hayatı boyunca oluşturulur. Bu dosya, işe alım aşamasında adaydan talep edilen belgelerin yanı sıra işe alındıktan sonra gerekli olan diğer belgeleri toplar.
Özlük biriminde ne yapılır?
Çalışanların personel işlerinden sorumludur. Personelin özlük haklarına ilişkin yazışmaları yürütmek ve tüm personel dosyalarının usulüne uygun ve gizli bir şekilde saklanmasını sağlamak.
Özlük evrakları nelerdir?
Personel dosyasında neler bulunmalıdır? Kimlik kartının bir kopyası. Kimlik kartının bir kopyası. Kayıt belgesi. Sağlık belgesi. Diplomanın bir kopyası. İyi hal belgesi. 2 adet pasaport fotoğrafı. Medeni durumu belirten bir belge. Daha fazla makale…•2 Şubat 2022
Özlük bilgileri nelerdir?
Personel dosyası belgeleri nelerdir? Personel dosyası yalnızca bir istihdam ilişkisinin başlangıcında talep edilen belgeleri içermez. Ayrıca çalışanların istihdamları sırasında aldıkları tüm onayları, raporları, resmi belgeleri, uyarıları ve disiplin cezalarını da içerir. İşgücüyle ilgili herhangi bir yeni bilgi personel dosyasına kaydedilir.
Özlük dosyalarında neler olmalı?
Personel dosyası, çalışanın kimlik kartının bir kopyası, sağlık raporu, iyi hal belgesi, askerlik hizmet kartı (erkek çalışanlar için), oturma izni veya mezuniyet belgesinin bir fotokopisi gibi belgeleri içerebilir. Yeni bir işe başladığınızda, önemli ayrıntıları doğrulamak için sizden kişisel bilgiler istenecektir.
Özlük işlemleri ne demek?
Bir kuruluşun görevlilerinin atanması, terfi ettirilmesi ve görevden alınması gibi tüm kişisel işlemlerin toplamı ve bu işlemleri gerçekleştiren departman ve kişi. Bu, kamu kurumlarının personel işlerinden sorumlu departmanın adıdır.
Özlük dosyasını kimler görebilir?
Ayrıca, Resmi Gazete’de yayımlanan 27906 sayılı Kamu Personeli Genel Tebliği’nde belirtildiği üzere, personel dosyalarının yönetimi ve saklanmasında gizlilik ilkesi gözetilmektedir. Soruşturma ve kovuşturma yetkisine sahip olanlar dışındaki hiçbir organa personel dosyasının içeriğine ilişkin bilgi veya erişim sağlanmayacaktır.
Özlük hakları nedir?
Türk Dil Kurumu’nun “Güncel Türkçe Sözlük”ünde kişisel haklar şu şekilde tanımlanmaktadır: “Genel memur statüsünde olan bir kimsenin kanunda gösterilen şekil ve şartlar altında edindiği her türlü haklar.”15.
Özlük işleri neleri kapsar?
Çalışan hakları; ücret, çalışma saatleri, tatiller, izin, emeklilik hakları, sağlık sigortası, iş sağlığı ve güvenliği, fesih hakları ve disiplin yaptırımları gibi çalışanların işverenleriyle yaptıkları sözleşmelerde yer alan konuları kapsamaktadır.
Özlük dosyasında neler yer alır?
Personel dosyası, çalışanın kimlik kartının bir kopyası, sağlık raporu, iyi hal belgesi, askerlik hizmet kartı (erkek çalışanlar için), oturma izni veya mezuniyet belgesinin bir fotokopisi gibi belgeleri içerebilir. Yeni bir işe başladığınızda, önemli ayrıntıları doğrulamak için sizden kişisel bilgiler istenecektir.
Özlük biriminde ne yapılır?
Çalışanların personel işlerinden sorumludur. Personelin özlük haklarına ilişkin yazışmaları yürütmek ve tüm personel dosyalarının usulüne uygun ve gizli bir şekilde saklanmasını sağlamak.
Özlük hakkı nedir hukuk?
Türk Dil Kurumu’nun “Güncel Türkçe Sözlük”ünde kişisel haklar şu şekilde tanımlanmaktadır: “Genel memur statüsünde olan bir kimsenin kanunda gösterilen şekil ve şartlar altında edindiği her türlü haklar.”15.